Klachtenregeling

  

Als school voelen wij ons verantwoordelijk voor het realiseren van een veilige omgeving met een prettig pedagogisch klimaat voor uw kinderen. Mochten er ondanks onze inspanningen toch zaken anders gaan dan u verwacht had, dan kunt u ons hierop aanspreken.

Uiteraard hopen wij dan, door een gesprek met de leerkracht en/of de directie, het probleem naar tevredenheid te kunnen oplossen.

Mocht dit ondanks alle inspanningen niet tot een gewenst resultaat leiden, kunt u contact opnemen met onze interne vertrouwenspersoon. Deze persoon helpt u de juiste wegen te bewandelen om uw klacht of probleem te behandelen.

 

Op onze school is de volgende vertrouwenspersoon benoemd:
 

Amber Huizer - Hummen

Groep 3a

Amber werkt op maandag t/m vrijdag.
U kunt haar bereiken via het telefoonnummer van de school of per mail via a.hummen@nissewijs.nl

Onze vertrouwenspersoon kan u doorverwijzen naar de externe vertrouwenspersoon van de school, aangesteld door het bevoegd gezag van Nissewijs en werkzaam voor alle Nissewijs scholen. De externe vertrouwenspersoon bespreekt met u de klacht en ondersteunt u bij eventuele verdere stappen. De externe vertrouwenspersoon is onafhankelijk en de gesprekken met deze persoon zijn strikt vertrouwelijk.

 

Suzanne van Rhee

Extern Vertrouwenspersoon

Suzanne werkt op maandag t/m vrijdag.
U kunt haar bereiken via
T: 06 41668945

In een prettig schoolklimaat gaan alle kinderen en leerkrachten met plezier naar school en voelt iedereen zich gezien en gehoord. Dat leidt tot beter leer- én werkklimaat. Ik vind het mooi om daar als externe vertrouwenspersoon een bijdrage aan te leveren.

In de wereld van vandaag waarin persoonlijk contact minder vanzelfsprekend is geworden, veel zich online afspeelt en om het individu draait is zo’n klimaat niet vanzelfsprekend. De communicatie hapert en voor elkaars situatie openstaan vormt dan een uitdaging. In zo’n situatie denk ik graag met je mee.

Naast externe vertrouwenspersoon ben ik bij de CED-groep als programmaleider verantwoordelijk voor het programma Vreedzaam en het thema Burgerschap. Samen met mijn persoonlijke drive om mensen uit hun bubbel te halen en mijn achtergrond in interculturele communicatie vormt dit een stevige basis waar vanuit ik adviseer.
 

Klachtenregeling

Uiteraard zijn wij als school verplicht een klachtenregeling te hebben. In onze klachtenregeling wordt onderscheid gemaakt tussen klachten van onderwijskundige aard, van organisatorische aard, over ongewenst gedrag, en over geweld/misbruik.

U vindt hier de volledige klachtenregeling en -route zoals die is opgesteld door Nissewijs scholengroep, waar onze school onderdeel van is.